Що таке нейробіка, як її можна використовувати під час навчального процесу?

       За новими стандартами НУШ вчителя на уроках систематично проводять руханки. Але існує не лише фітнес для тіла. Мозок дитини, як і дорослого, теж потребує тренування. Для цього рекомендують використовувати нейробіку – крос-фітнес для мозку. Про те, що таке нейробіка , як її можна використовувати під час навчального процесу розповідала заступниця директора з виховної проботи Кілійського закладу загальної середньої освіти № 3 Оксана Валеріївна Філіна під час проведення майстер-класу «Тришаровий мозок» та розвиток навичок саморегуляції у дітей. Майстер – клас «Нейробіка – гімнастика для мозку». Мета заходу, який відбувся 21 грудня 2023 року, – поширити та передати педагогічний досвід за підсумками навчальної поїздки до Чехії в рамках проєкту «Підтримка оновлення української освіти», який здійснює чеська громадська організація «Асоціація з міжнародних питань» за підтримки МЗС Чехії, шляхом показу інноваційних методів і прийомів роботи, що сприяють активізації розумової діяльності школярів. Присутніми на майстер-класі були учні 5-го класу, класні керівники, вчителі-предметники, асистенти вчителів в інклюзивних класах та представники ІРЦ.

      В перший частині майстер-класу присутнім були запропоновані вправи, які проводяться в класному кабінеті: «Кольорові слова», «Відшукай ім’я в реченні», «Напиши речення із заплющеними очима», «Зміни руку», «Диригент 1; 2», «Ліхтарі». Дуже сподобалася вправа «Емоджі танок» , яку підготувала вчителька музичного мистецтва Олена Тимофіївна Кукленко, діти просили виконати її ще раз. Ці вправи нейробіки прості, не потребують ніякого обладнання та підготовки і більше схожі на розвагу, ніж на тренування. Але, водночас, вони дуже ефективні: покращують пам’ять, синхронізують роботу двох півкуль мозку, вмикають «сплячі» зони мозку, підвищують рівень концентрації та інтелектуальної працездатності.
       В другій частині майстер-класу вчителька хореографії та фізичного виховання Олена Миколаївна Стефанова презентувала більш рухливі вправи, які призвані розвивати уяву, увагу, сенсорне сприйняття, тактильне сприйняття, посидючість, зорово-моторну координацію, дрібну моторику пальців рук, математичне мислення, вчити класифікувати, розрізняти предмети за розміром, кольором, рахувати: «Два м’ячі», «Хустки», «Збери стаканчики», вправа-естафета з обручами і стаканчиками та парна вправа з кульками і обручами.
      Сподіваємось, що педагоги, які були присутні на заході, знайшли для себе щось корисне та будуть використовувати це в подальшій роботі.