23 червня 2023 року в Кілійському закладі загальної середньої освіти №3 відбувся семінар для заступників директорів з навчально-виховної роботи та керівників методичних об’єднань класних керівників закладів освіти Кілійської міської територіальної громади. Заступниця директора з виховної роботи Оксана Філіна поділилась досвідом про навчальну поїздку до Чехії, яка була організована в рамках проєкту «Підтримка оновлення української освіти», який здійснює чеська громадська організація «Асоціація з міжнародних питань». Поіздка відбулась для 10 українських педагогічних працівників з південного регіону України: Херсонської, Миколаївської та Одеської областей.
Метою навчальної поїздки був 5-денний навчальний курс на тему «Well-being та адаптація українських учнів у чеських школах». Педагогічні працівники розглянули поняття Well-being, яке в стислому тлумаченні можна розуміти як «благополуччя». Більш широке розуміння визначає як можливість повністю розвивати свій фізичний, розумовий, емоційний, соціальний, душевний потенціал в підтримуючому і сприятливому середовищі, жити разом з іншими повноцінним та задоволеним життям. Учасники семінару ознайомились з дослідженнями PISA і Talis, під час яких проводились опитування вчителів і тестування старших учнів щодо визначення рівня «приналежності» до школи і прийшли до висновків, що саме Well-being, як відчуття благополуччя учасників освітнього процесу, позитивно впливає на успішність в шкільному навчанні.
Для освітян було дуже цікаво як же відбувається навчання українських дітей, які наразі перебувають в Чеській республіці і взагалі складові чеської системи освіти, фактори, що впливають на соціальну адаптацію: знання мови, мовна підтримка, проведення дозвілля з чеськими дітьми, створення референтних груп у «своєму середовищі», допомога у подоланні мовного бар’єру, досвід вчителів та створення можливостей для соціалізації. Окремим пунктом учасники семінару обговорили рекомендації чеських психологів для роботи з дітьми з розвитку саморегуляції і підвищенню мотивації до навчання, спробували декілька вправ, які можуть допомогти вчителю в роботі з класним колективом.