За умови, якщо ви обрали для своєї дитини очне навчання, ми поважаємо ваш вибір. Не варто комусь щось пояснювати чи виправдовуватися. Поки дитина перебуватиме в школі, за неї несуть відповідальність класний керівник/вчитель і директор закладу. Всі сигнали сповіщень, алгоритми дій під час повітряної тривоги будуть відомі дітям. Спокійно, без надмірної емоційності, поясніть їм, що не слід панікувати і варто уважно слухати вчителів у разі надзвичайної ситуації, бути з батьками на зв’язку. Наголосіть, що у школі створено безпечний простір і ви самі в цьому переконалися.
Якщо ви обрали для своєї дитини формат навчання з використанням дистанційних технологій – ми поважаємо ваш вибір. Поясніть дитині, що турбуєтесь про її безпеку. Облаштуйте їй комфортне робоче місце вдома, або там, де ви тимчасово перебуваєте. Допомагайте у навчанні, цікавтеся вивченим так само, як і емоційним станом. Донесіть цінність. Онлайн-уроки такі самі, як і в школі. Вони потребують уваги та наполегливості у виконанні завдань.
Цього року важко буде спрогнозувати, скільки часу знадобиться на повторення матеріалу, тож наберіться терпіння. Адже стрес, який пережили діти з початком повномасштабної війни, негативно впливає на роботу пам’яті.
Можуть бути складнощі із предметами та знаннями, що пов’язані з просторовою орієнтацією. Ідеться, наприклад, про геометрію, тригонометрію й те, що пов’язано з прийменниками “над”, “за”, “під”, “через”. Потрібні будь-які активності, під час яких дитина могла б створювати 3D-моделі, лего, пластилін, оригамі, ліпка, спорт, гра на музичних інструментах.
Комп’ютерна гігієна та кібербезпека. Розберіться разом, як користуватися новими платформами, проговоріть, чим сумнівні інтернет-посилання можуть бути небезпечними.
Проговоріть з дитиною, що кожен із нас зараз працює на перемогу. Їхнє завдання – здобувати знання. Підкресліть, що важливі саме знання, а не оцінки. І так, вона має право на помилку. Пам’ятайте, ніяка кількість «дванадцяток» не може бути важливішою за щастя вашої дитини.
Якщо ваша дитина вперше переступить поріг школи, переходить до 5 класу чи йде до нової школи у зв’язку з переїздом з небезпечних/ окупованих територій, допоможіть їй з адаптацією. Навчіть дитину не приховувати від вас своїх проблемам, переживань тощо. Діліться життєвою мудрістю, як ви особисто, або ваші знайомі, долали подібні етапи/ситуації. Під час адаптаційного періоду не потрібно пред’являти дитині завищені вимоги, докоряти.
Потурбуйтеся, аби ваша дитина дотримувалася режиму дня, правильно харчувалася та бувала на свіжому повітрі. Завжди будьте уважними до стану здоров’я дитини.
Підтримайте свого школяра в його бажанні досягти успіху. У кожному виконаному завданні обов’язково знайдіть, за що можна було б його похвалити. Пам’ятайте, що похвала та емоційна підтримка («Молодець!», «Ти так добре впорався!», «Я тобою пишаюся!») здатні помітно підвищити інтелектуальні досягнення
Якщо вас щось турбує в поведінці дитини, її досягненнях у навчанні, зверніться за порадою і консультацією до вчителя або шкільного психолога.
Зараз ми переживаємо нелегкі часи. Але ваша емоційна, фізична втома ніяк не повинні позначитися на стосунках з дітьми. Сподіваємося, ви не забуватимете частіше говорити сину/доньці, як сильно ви його/її любите. І обов’язково заплануйте разом, що зробите в першу чергу, коли закінчиться війна.