Особлива дитина

Про особливості оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання

Організація інклюзивного навчання в закладах освіти Кілійської міської ради в умовах дії правового режиму воєнного стану

Вимоги та обов’язки асистента вчителя/дитини та логопеда – юридичне розʼяснення

 

До уваги батьків!!! Як пройти комплексну оцінку розвитку дитини в інклюзивно-ресурсному центрі?

Пам’ятка для батьків про інклюзію: на що мають право та як подати документи на навчання

Брошура «Набута інвалідність дитини. Поради батькам і фахівцям»

Про організацію освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2022/2023 навчальному році

Про організацію роботи команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладах дошкільної освіти та закладах загальної середньої освіти Кілійської міської ради у 2022-2023 навчальному році

Нормативно-правова база:

Заклади дошкільної освіти

ЗАКОН УКРАЇНИ “Про освіту” 

ЗАКОН УКРАЇНИ про дошкільну освіту

ПОЛОЖЕННЯ про заклад дошкільної освіти

ПОРЯДОК організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти

ПРИМІРНЕ ПОЛОЖЕННЯ про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП в закладі загальної середньої освіти та дошкільної освіти

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ про організацію освітнього процесу дітей з ООП у 2022/2023 навчальному році 

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році

ПРО ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ ПІДТРИМКИ у дітей з особливими освітніми потребами, які здобувають дошкільну освіту в інклюзивних групах

ПОРЯДОК забезпечення допоміжними засобами для навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах освіти

ТИПОВИЙ перелік допоміжних засобів для навчання (спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку) осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в закладах освіти

Заклади загальної середньої освіти

ЗАКОН УКРАЇНИ “Про освіту” 

ЗАКОН УКРАЇНИ “Про повну загальну середню освіту” 

ЗАКОН УКРАЇНИ про внесення змін до деяких законів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання

ПОРЯДОК організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти

ПОЛОЖЕННЯ про індивідуальну форму здобуття повної загальної середньої освіти

ПРИМІРНЕ ПОЛОЖЕННЯ про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП в закладі загальної середньої освіти та дошкільної освіти

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ  для закладів загальної середньої освіти щодо визначення освітніх труднощів І рівня підтримки в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти 

https://mon.gov.ua/…/31/Lyst.MON-1-23101-21.29.12.2021.pdf
https://mon.gov.ua/…/Metod.rekom.dlya.ZZSO.inkl.31.12.pdf

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ про організацію освітнього процесу дітей з ООП у 2022/2023 навчальному році 

ПОРЯДОК забезпечення допоміжними засобами для навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах освіти

ТИПОВИЙ перелік допоміжних засобів для навчання (спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку) осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в закладах освіти

ПОРЯДОК зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти

ПОЛОЖЕННЯ про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти

Соціальні послуги та фінансування

ЗАКОН УКРАЇНИ про соціальні послуги

ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ соціальної послуги супроводу під час інклюзивного навчання

УМОВИ допуску асистента учня (дитини) до освітнього процесу для виконання його функцій та вимоги до нього

ЛИСТ МОН щодо асистента учня (дитини) у закладах освіти

Стаття 103-3. Субвенція на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами

ПОРЯДОК ТА УМОВИ надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами

Позашкільна освіта

ЗАКОН УКРАЇНИ про позашкільну освіту

ПОРЯДОК забезпечення допоміжними засобами для навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах освіти

Інклюзивно-ресурсні центри

ПОЛОЖЕННЯ про інклюзивно-ресурсний центр

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ для інклюзивно-ресурсних центрів щодо визначення категорій (типології) освітніх труднощів у осіб з ООП та рівнів підтримки в освітньому процесі 

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ про організацію освітнього процесу дітей з ООП у 2022/2023 навчальному році 

Про роботу інклюзивно-ресурсних центрів та організацію освітнього процесу для осіб з особливими освітніми потребами у період воєнного стану

2020/2021 навчальний рік

Лист МОН України від 05.08.2020 року № 1/9-421 “Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу у спеціальних закладах загальної середньої освіти в 2020/2021 навчальному році”

2019/2020 навчальний рік

Лист МОН України від 20.08.2019 року № 1/9-525 «Щодо організації форм здобуття загальної середньої освіти»

Список нормативно-правових, інструктивно-методичних документів щодо навчання дітей з особливими освітніми потребами у 2019/2020 навчальному році

Розділ “Освіта осіб з особливими потребами” на офіційному вебсайті ІМЗО

МОН підготувало серію відео щодо інклюзивної освіти


Що кажуть в МОН: Якою буде інклюзія у 2019/2020 навчальному році?

У МОН розробили стратегію розвитку інклюзивної освіти


Наказ МОН України від 10.06.2019 № 808 “ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО НАКАЗУ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ВІД 12.06.2018 № 627”


Наказ МОН від 21.06.2018 року № 668 “Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти III ступеня для дітей з особливими освітніми потребами”


Лист МОН України від 10.06.2019 № 1/9-365 “Про переліки навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах освіти у 2019/2020 навчальному році”

Лист МОН №1/9-639 від 29.11.2017 “Щодо Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами”

Грунтовні матеріали по інклюзії (Legal framework of inclusive)
Зміст:

Ua Організаційно-методичні засади діяльності інклюзивно-ресурсних центрів
Ua Толерантність – це повага права іншого бути таким, яким він є
Ua Діти з порушеннями зору
Ua Діти із затримкою психофізичного розвитку
Ua Як розповісти про аутизм у класі
Ua Діти з порушеннями мовлення
Ua Діти з порушеннями опорно-рухової системи
Ua Рекомендації педагогам по роботі з особливими дітьми
Ua Дитина із порушеннями інтелекту
Ua Діти із порушеннями слуху
Ua Відмінності в навчанні
Ua Диференційоване викладання в інклюзивному класі
Ua Інклюзивний підхід до побудови навчального процесу
Ua Концепція множинного інтелекту
Ua Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу для дітей з особливими потребами
Ua Онлайнові сервіси для диференціації в інклюзивних класах
Ua Плануємо диференційоване викладання частина 1
Ua Плануємо диференційоване викладання частина 2
Ua Плануємо диференційоване викладання частина 3
Ua Плануємо диференційоване викладання частина 4
Ua Диференційоване викладання план
Ua Пристосування класного середовища
Ua Путівник для педагогів
Ua Сайти для людей з обмеженими можливостями
Ua Урок 1
Ua Урок 2
Ua Інклюзивна освіта. Підтримка розмаїття у класі
Ua Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу для дітей з особливими потребами
Ua Навчально -методичний посібник “Основи інклюзивної освіти”
Ua Диференційований підхід до навчання
Ua Соціальні засади диференціації навчання старшокласників
Ua Спільне викладання в інклюзивному класі
Ua Комп’ютерні технології для учнів з особливими освітніми потребами
Ua Оцінювання в моєму класі
Ua Формувальне оцінювання
Ua Ігри на знайомства
Ua Ранкові зустрічі
Ua Таблиця обов’язків вчителя та асистента вчителя
Ua Фізкультхвилинки
Ua Банк даних дітей з ООП
Ua Досягнення учнів
Ua Законодавче та нормативно-правове регулювання інклюзивної освіти в Україні
Ua Комплектування інклюзивних класів
Ua Методичні поради щодо підготовки проектів
Ua Нормативно-правова база у сфері освіти дітей з особливими освітніми потребами
Ua Програма iндивiдуальних корекцiйно-розвивальних занять
Ua Результати реабілітаційної роботи у школярів з вадами розвитку нервової системи
Ua Список дітей з ООП
Ua Супровід учнів з ООП
UaТеми батьківських зборів з питань інклюзивної практики
Ua Індекс інклюзії: загальноосвітній навчальний заклад
Ua Організаційно-методичні засади забезпечення навчально-виховного процесу
Ua Організація інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах
Ua Посадові обов’язки асистента вчителя
Ua Ключові тези орієнтовних вимог до оцінювання 1-4 класів
Ua Бланк ІПР.pdf
Ua Типовий навчальний план для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату
Ua Типовий навчальний план для дітей з тяжкими порушеннями мовлення
Ua Типовий навчальний план для дітей із затримкою психічного розвитку
Ua Типовий навчальний план для розумово відсталих дітей
Ua Типовий навчальний план для дітей із складними вадами розвитку
Ua Індивідуальна програма розвитку
Ua Орієнтовні вимоги до оцінювання
Ua Типовий навчальний план початкової школи з українською мовою навчання
Ua Путівник для батьків
Ua Інклюзивна освіта від “А” до “Я”. Порадник для педагогів і батьків

ПАРЛАМЕНТ ПРИЙНЯВ ЗАКОН №8556 ЩОДО РОЗВИТКУ ІНКЛЮЗІЇ НА РІЗНИХ РІВНЯХ ОСВІТИ, ІНІЦІЙОВАНИЙ МАРИНОЮ ПОРОШЕНКО

Міжнародний курс “Інтеграція дітей з особливими потребами в нормативне освітнє середовище” буде проводитися Ізраїльським агенством міжнародного співробітництва у сфері розвитку “МАШАВ” та ССА – Центром співробітництва та розвитку з 02 по 21 грудня 2018 року в Ізраїлі

Список нормативно-правових, інструктивно-методичних документів щодо навчання дітей з особливими освітніми потребами у 2018/2019 навчальному році

Розділ “ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ” на сайті МОН України

Наказ МОН № 816 від 26.07.2018 року “Про затвердження типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для учнів 1 класів з інтелектуальними порушеннями”

Наказ МОН № 814 від 26.07.2018 року “Про затвердження типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з особливими освітніми потребами”

Наказ МОН № 813 від 26.07.2018 року “Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти II ступеня для дітей з особливими освітніми потребами”

Наказ МОН України від 08.06.2018 року № 609 “Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти”

Наказ МОН України від 25.06.2018 року № 693 “Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти І ступеня для дітей з особливими освітніми потребами”

Наказ МОН України від 12.06.2018 року № 627 “Про затвердження типової освітної програми спеціальних закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня для дітей з особливими освітніми потребами”

Наказ МОН України від 21.06.2018 року № 668 “Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти III ступеня для дітей з особливими освітніми потребами”

2017/2018 навчальний рікНаказ МОН від 21.06.2018 року № 668 “Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти III ступеня для дітей з особливими освітніми потребами”

Якою буде команда супроводу дітей з особливими освітніми потребами у школах та дитсадках (ПОЛОЖЕННЯ)

ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА: ЯК РОЗПОВІСТИ ДИТИНІ ПРО «ОСОБЛИВИХ» ОДНОКЛАСНИКІВ

Несколько тезисов об #инклюзия в Финляндии по мотивам незабвенных #ЕдМандри. (відео)

Постанова КМУ від 14 лютого 2018 року № 72 «Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2004 р. N 1096» (внести у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2004 р. N 1096 “Про встановлення розміру доплати за окремі види педагогічної діяльності”)

Роз’яснення стосовно тривалості уроків в інклюзивних класах та функціональних обов’язків асистента вчителя

Вебінари для педагогів закладів освіти, що реалізують інклюзивну модель навчання

Щодо впровадження інклюзивної освіти та посилання на скачування соціального відеоролика «Впровадження інклюзивної освіти» (98 Мб) 

Каталог додаткових корекційно-розвиткових занять (послуги) для дітей з особливими освітніми потребами.

Наказ МОН України від 21.09.2017 р. № 1296 «Про внесення змін до деяких наказів Міністерства освіти і науки України» (виправлено прізвища, ініціали авторів програм, підручників для дітей з особливими освітніми потребами)

Наказ МОН України від 21.07.2017 № 1081 “Про затвердження Типового навчального плану для дітей з інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступеня (початкова школа)”

Про внесення змін до Порядку організації інклюзивного навчання”

Лист МОН України від 12.07.2017 № 1/9-385 “Про навчальні плани та організацію навчально-реабілітаційного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2017/2018 навчальному році”

Лист МОН України від 03.07.2017 № 1/9-362 “Про Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в загальноосвітніх навчальних закладах для навчання дітей з особливими освітніми потребами (за нозологіями) у 2017/2018 навчальному році”

1. Організація навчання учнів з особливими освітніми потребами у загальноосвітніх навчальних закладах 
Посилання на сайт МОН

2. Дошкільна освіта дітей з особливими освітніми потребами. Методичні рекомендації МОН 
Посилання для скачування з нашого сайту

3. Дошкільна освіта дітей з особливими освітніми потребами. Поради батькам та педагогам МОН 
Посилання для скачування з нашого сайту

4. Дошкільна освіта дітей з особливими освітніми потребами. Програми розвитку дітей з особливими освітніми потребами МОН
Посилання для скачування з нашого сайту

5. Нормативно-законодавча база організації інклюзивного (інтегрованого) навчання дітей з особливими освітніми потребами (список)
Посилання для скачування з нашого сайту

6. Нормативно-законодавча база організації інклюзивного (інтегрованого) навчання дітей з особливими освітніми потребами (документи частина 1 – електронний варіант документів)
Посилання для скачування з нашого сайту

7. Нормативно-законодавча база організації інклюзивного (інтегрованого) навчання дітей з особливими освітніми потребами (документи частина 2 – електронний варіант документів)
Посилання для скачування з нашого сайту

2016/2017 навчальний рік

1. Наказ МОН України від 12.05.2016 № 494 «Про видання навчальної літератури для дітей з особливими освітніми потребами у 2016 році» Посилання для скачування

2. Про Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в загальноосвітніх навчальних закладах для навчання дітей з особливими освітніми потребами (за нозологіями) у 2016/2017 навчальному році  Посилання для скачування

3. Лист МОН від 12.07.2016 № 1/9-364 «Про організаційно-методичні засади забезпечення навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2016/2017 навчальному році»  Посилання для скачування

4. Лист МОН України від 13.08.2014 р № 1/9-413 “Про організацію навчально-виховного процесу учнів з розумовою відсталістю та затримкою психічного розвитку” Посилання для скачування

5. Додаток до листа МОН України від від 12.07.2016 №1/9-364. Для ознайомлення і використання в роботі (сканер)  Посилання на скачування сканера

6. Робочий навчальний план для 9 класу з навчанням російською мовою на 2016/2017 н.р. (індивідуальна форма навчання) – зразок  Посилання

7. Наказ МОН України від 12.01.2016 р. № 8 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 624 від 06.06.2016 “Про затвердження Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах” Посилання

8. Зразки оформлення документів (8 додатків + пам’ятка для батьків + Особливості організації індивідуального навчання учнів, які потребують корекції фізичного та (або) розумового (психічного) розвитку)

9. А Л Г О Р И Т М роботи щодо організації навчання учнів за індивідуальною формою

10.Лист МОН України від 10.01.2017 № 1/9-2 «Про сучасні підходи до навчально-виховного процесу учнів з особливими освітніми потребами»

11. Розумова відсталість (роз’яснення)

12.Наказ МОЗ України від 12.01.2009 року № 4 Про направлення дітей на санаторно-курортне лікування в санаторно-курортні заклади (крім туберкульозного профілю) 

13. Багатоосьова класифікація психічних розладів у дитячому І підлітковому віці на основі Міжнародної класифікації хвороб МКХ-10

14. Лист МОН України від 06.02.2017 № 1/9-63 «Щодо навчальної літератури для дітей з особливими освітніми потребами»

15. Діяльність керівника навчального закладу на створення інклюзивних класів (за матеріалами http://www.pedrada.com.ua)

16. Індивідуальний підхід до учнів в умовах інклюзивної освіти (сканер)