Нормативно-правова база

Початок 2024/2025 навчального року: акценти для заступника директора школи

 

Персоналізований підхід у навчанні: уряд затвердив Державний стандарт профільної середньої освіти

https://vompkil.od.gov.ua/yak-otsinyuvaty-uchniv-3-4-klasiv-nush-metodychni-rekomendatsiyi/
https://vompkil.od.gov.ua/nakaz-mon-ukrayiny-vid-02-09-2020-r-1096/

Список нормативно-правових, інструктивно-методичних документів щодо «Нової української школи» (1-й, 2-й класи, 2019/2020 навчальний рік)

  • Положення про Національну освітню електронну платформу (Натисніть тут)
  • Національна освітня електронна платформа. Концепція забезпечення здобувачів середньої освіти е-підручниками та іншими електронними освітніми ресурсами (Натисніть тут)



Список нормативно-правових, інструктивно-методичних документів щодо «Нової української школи» (1-й, 2-й класи, 2019/2020 навчальний рік)


Постанови, розпорядження КМУ

1.Розпорядження Кабінету Міністрів України.“Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “Нова українська школа” на період до 2029 року” № 988-р — редакція від 14.12.2016.

2. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.12.2017 року № 903-р «Про затвердження плану заходів на 2017-2029 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “Нова українська школа”»

3. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.01.2018 року № 17-р «Про додаткові заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників у 2018 році»

4.Постанова Кабінету Міністрів України від  21 лютого 2018 року № 87 «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти».

Накази МОН України

1.Наказ МОН України від 13.07.2017 № 1021 “Про організаційні питання запровадження Концепції Нової української школи у ЗНЗ І ступеня”.

2. Наказ МОН України від 15.01.2018 № 34  «Про деякі організаційні питання щодо підготовки педагогічних працівників для роботи в умовах Нової української школи»

3. Наказ МОН України від 13.02.2018 № 137 «Про затвердження Примірного переліку засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для навчальних кабінетів початкової школи».

4. Наказ МОН України від 23.03.2018 № 283 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи».

5. Наказ МОН України від 13.12.2018 р. № 1392 «Про затвердження Типової освітньої програми організації і проведення підвищення кваліфікації керівних кадрів закладів загальної середньої освіти відповідно до вимог Концепції «Нова українська школа»»

6. Наказ МОН Українивід 21.03.2018 року № 268 «Про затвердження типових освітніх та навчальних програм для 1-2-х класів закладів загальної середньої освіти» (розміщено за посиланням https://base.kristti.com.ua/?p=6760)

7. Наказ МОН України від 20.08.2018 № 923 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо адаптаційного періоду для учнів першого класу у Новій українській школі».

8. Наказ МОН України від 20.08.2018 № 924 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів першого класу у Новій українській школі».

9. Наказ МОН України від 27.12.2018 № 1461 «Про затвердження типових освітніх програм для 3-4 класів закладів загальної середньої освіти»

Листи МОН України

1. Лист МОН України від 01 лютого 2018 року № 1/9-73 «Щодо деяких організаційних питань з підготовки педагогічних працівників на сайті студії онлайн-освіти ЕdEra».

2. Лист МОН України від 26.02.2018 року № 1/9-114 «Щодо деяких організаційних питань з підготовки педагогічних працівників на сайті студії онлайн-освіти EdEra»

3. Лист МОН України від 11.01.2018 р. № 1/9-23 «Щодо проведення заходів з підвищення кваліфікації шкільних педагогів у форматі EdCamp на 2017/2018 навчальний рік»

4.Лист МОН України від 01.02.2018 року № 1/9-74 «Щодо застосування державної мови в освітній галузі»

5.Лист МОН України від 04.06.2018 року  № 1/9-362 щодо актуальної інформації про онлайн-курс для вчителів початкової школи, який є складовою підвищення кваліфікації вчителів початкових класів, що впроваджуватимуть новий Державний стандарт початкової освіти з вересня 2018 року.   

6.Лист МОН України від 27.08.2018 року № 1/11-9089 щодо навчальних матеріалів для роботи з першокласниками в адаптаційний період, які розміщено на сайті МОН України (посилання –https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/konferenciyi/serpneva-konferenciya-2018/navchalni-materiali-dlya-roboti-z-pershoklasnikami-v-adaptacijnij-period     

7. Лист МОН України від 05.04.2019 року № 1/9-227 «Про прийом дітей до перших класів у 2019 році»

8. Лист МОН України від 30.03.2021 року № 1/9-174 щодо оцінювання навчання учнів 3-4 класів НУШ

Посилання на офіційні веб-сайти, актуальну інформацію

2.“Нова українська школа” (сайт «Нова українська школа» – http://nus.org.ua/) публікує тижні модельної навчальної програми для 1-го класу, а також навчально-методичні матеріали для неї.
Про підвищення кваліфікації вчителів початкових класів, які впроваджуватимуть Державний стандарт початкової освіти у 2020/2021 навчальному році

МОН планує більш ефективно використовувати кошти на НУШ

Заповнення Класного журналу у першому класі: рекомендації МОН

Нова українська школа: порадник для вчителя

Як батькам контролювати закупівлі шкіл

НУШ: рекомендації з організації освітнього простору + Буклет (Презентація)

Практичні завдання для учнів 1-2 класу НУШ

П’ять відео про Нову українську школу

Форум «Новая украинская школа» в БалтеГотуємось до реформування освіти

Серпнева конференція МОН України 2018 рік
Конференція МОН України “Нова українська школа: старт реформи, участь громад”

Виступ Президента України на конференції

Молоде покоління українців, яке не жило за комуністичних часів – це наша рушійна сила змін

Президент про програму «Нова українська школа»: Робота тільки починається і від її втілення залежить доля держави

Інклюзивна освіта – іспит країни, щоб бути європейською і цивілізованою – Президент перед освітянами

Президент України про матеріально-технічне забезпечення реалізації проекту «Нова українська школа»

Глава Уряду про реформу освіти

Ключові завдання – доступність і якість

відеотрансляція конференції: 21 серпня 2018 року

Координаційний орган та навчання для очільників громад – Уряд готовий допомогти громадам підвищити спроможність в освоєнні коштів на НУШ

Матеріали рубрики “Серпнева конференція 2018″порталу МОН України

відео про Нову українську школу

Що таке Нова українська школа. 2018

Рекомендації щодо організації освітнього простору Нової української школи

Впровадження нового освітнього простору в рамках реформи освіти “Нова українська школа”

Новий освітній простір: символи змін (рекомендації) 

Інформаційно-статистичний бюлетень “Освіта в Україні: базові індикатори”

Ключові новації в освіті. Новий Закон України “Про освіту” (брошура)

Презентація 1 Лілії Гриневич, Міністра освіти і науки України. Нова українська школа – старт реформи, участь громад

Презентація 2 Лілії Гриневич, Міністра освіти і науки України. Реформа освіти та реформа децентралізації в Україні

Відео про Нову українську школу (серпнева конференція)

Наказ МОН України №283 від 23.03.2018 “Про затвердження методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи”

Секції:

Секція «Процес децентралізації в Україні та реформа освіти»

Секція «Виховання та позашкільна освіта»

Секція “Розвиток педагогічної освіти”

Концепція розвитку педагогічної освіти. Презентація Лілії Гриневич

Концепція розвитку педагогічної освіти. Презентація Олега Шарова

Секція “Бюджетування/прозорі фінанси”

Секція “Навчання вчителів”

Презентація. Український вчитель, хто він?

Секція “НУШ: компетентності для життя в 21 столітті”

Секція “Новий Освітній Простір – складова сучасного шкільного середовища”

Презентація НОП заступника міністра Мінрегіонбуд Льва Парцхаладзе

Секція “Освіта і громада в ОТГ: проблеми та шляхи вирішення”

Секція “Дошкільна освіта”

Секція “Забезпечення якості освіти в НУШ”

Секція “Інклюзія”

Секція “Пілотування НУШ 2-й клас”

Формат модельної програми та навчальних матеріалів у 2 пілотному класі: методичний супровід вчителя. Презентація Олени Ліннік, державного експерта Директорату дошкільної та шкільної освіти МОН

Навчально-методичне забезпечення у рамках експерименту з питань впровадження Державного стандарту

Нормативна база


Список нормативно-правових, інструктивно-методичних документів щодо «Нової української школи» (1-й клас, 2018/2019 навчальний рік)

Постанова КМУ від від 21 лютого 2018 р. № 87 “Про затвердження Державного стандарту початкової освіти”

Закон України «Про освіту» від 05.09.2017р. № 2145-УІІІ

“Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “Нова українська школа” на період до 2029 року” № 988-р — редакція від 14.12.2016

Наказ МОН України від 13.07.2017 № 1021 “Про організаційні питання запровадження Концепції Нової української ніколи у загальноосвітніх навчальних закладах І ступеня”

Лист ІМЗО від 13.07.2017 № 21.1/10-1410 “Методичні рекомендації щодо впровадження STEM-освіти у загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах України на 2017/2018 н.р.

Наказ МОН України від 13.07.2017 № 1028 “Про проведення всеукраїнського експерименту на базі загальноосвітніх навчальних закладів”

Наказ МОН України від 16.08.2017 № 1181 “Про затвердження експериментального навчального плану початкової школи експериментальних загальноосвітніх навчальних закладів, які працюють в межах дослідно-експериментальної роботи всеукраїнського рівня за темою «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної освіти»”

Лист МОН України від 23 серпня 2017 року № 1/9-450 “Щодо методичних рекомендацій для експериментальних загальноосвітніх навчальних закладів”

Лист МОН України від 15.09.2017 р. № 1/9-503 «Щодо методичних рекомендацій з іноземних мов для експериментальних загальноосвітніх навчальних закладів»

Уряд затвердив новий Стандарт початкової освіти: Що це означає

МОН узгодило остаточну версію проекту Держстандарту початкової освіти (41 стоінка документу)

Розпорядження КМУ № 903-р від 13.12.2017 року Про затвердження плану заходів на 2017—2029 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа»

Лист Міністерства освіти і науки України від 29.12.2017 № 1/9-717 (початок реєстрації на онлайн-курс для вчителів початкових  класів, EdEra)  

План організаційних заходів методичного кабінету відділу освіти та молодіжної політики райдержадміністрації щодо запровадження Концепції Нової української школи в закладах загальної середньої освіти Кілійського району на 2017-2018 рр.

Лист МОН України від 11.01.2018 року № 1/9-23 «Щодо проведення заходів з підвищення кваліфікації шкільних педагогів у форматі EdCamp на 2017/2018 навчальний рік»

У МОН хочуть зараховувати як підвищення кваліфікації написання підручників та підготовку олімпіад

Лист МОН № 1/9-73 від 01.02.18 року “Щодо деяких організаційних питань з підготовки педагогічних працівників на сайті студії онлайн-освіти ЕdЕга”

Роз’яснення стосовно тривалості уроків в інклюзивних класах та функціональних обов’язків асистента вчителя

Лист МОН України від 04.06.2018 року № 1/9-362 (щодо відкриття всіх навчальних матеріалів, EdEra)

8 нетипових програм початкової школи отримали дозвіл

РОЗ’ЯСНЕННЯ щодо порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах в умовах повної або часткової інтеграції різних освітніх галузей, можливість якої передбачена Державним стандартом початкової освіти, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України № 87 від 21 лютого 2018 р.

Лист МОН України від 12.04.2018 року № 9-224 “Щодо вивчення мов корінних народів або національних меншин у закладах загальної середньої освіти”

Наказ МОН України №268 від 21.03.2018 “Про затвердження типових освітніх та навчальних програм для 1-2-х класів закладів загальної середньої освіти” + посилання на тексти програм

Коментар щодо типових освітніх програм (відео)

Якою буде команда супроводу дітей з особливими освітніми потребами у школах та дитсадках (ПОЛОЖЕННЯ)

У перший клас – за новими правилами. Про що новий Порядок зарахування учнів

Типові освітні програми для закладів загальної середньої освіти нової української школи (1-4 клас) Посилання на список з 26 програм та їх тексти

Наказ МОН від 05.06.2018 року № 595 “Про надання грифа «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» навчально-методичній літературі”

Інформація про підвищення кваліфікації вчителів початкових класів ЗЗСО району – для НУШ
В Україні створили платформу для вчителів англійської мови

Навчаємось заради ключової реформи освіти – Нової української школи (ІІІ очна сесія 11.06.2018 – 15.06.2018)

Навчаються вчителі Нової української школи (28, 29, 30 березня 2018 року)

Другий день першої настановчої очної сесії для вчителів початкових класів

Готуємось до змін. День перший

Одеський освітній простір. Арсенал ідей для Нової української школи (фото + відео)

Одеський освітній простір. Арсенал ідей для Нової української школи (відео)

Накази відділу освіти та молодіжної політики про підвищення кваліфікації вчителів початкових класів

Статті на сайт та в ЗМІ + фото

Як вчительки початкової школи вчаться і вчать по-новому

“Ми маємо почати навчати дітей відповідно до сучасних викликів, щоб вони ставали успішними і змінювали Україну “

У МОН підготували нову модель оцінювання для перших класів

НУШ: навчання чи знущання (відео)

Лист відділу освіти та молодіжної політики райдержадміністрації від 06.03.2018 року № 443

МОН назвало тренерів, які навчатимуть учителів

Затверджені програми підготовки вчителів іноземної мови

Іду до школи: програма підготовки дитини

Як навчання на основі ігор розвиває навички 21-го століття

Як це – працювати за канадськими й фінськими методиками, але за українською освітньою програмою?

Посилання на хмару методичного кабінету відділу освіти та молодіжної політики райдержадміністрації для перегляду відеозаписів стосовно роботи Нової української школи (пілотні заклади освіти всеукраїнського та регіонального рівнів), виступ Міністра освіти і науки України на засіданні Кабінету Міністрів України щодо презентації нового Державного стандарту початкової освіти, брифінг: Лілія Гриневич про рекомендації Венеційської комісії щодо мовного питання в Законі України “Про освіту”, Лілія Гриневич у опорній школі “Олександрівське НВО 1” у межах робочої поїздки до Кіровоградської області.

Методична рада методичного кабінету відділу освіти та молодіжної політики райдержадміністрації від 16.02.2018 року

До уваги вчителів! Нові матеріали для “Навчання грамоти” і “Я досліджую світ”

До уваги вчителів! Нові матеріали з “Математики” для пілотних шкіл

Підвищення кваліфікації, що надихає. 23 техніки, які ми можемо використати вже завтра

1 ЛЮТОГО СТАРТУЄ МАСШТАБНА ПЕРЕПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ, ЩО З 1 ВЕРЕСНЯ НАВЧАТИМУТЬ БЛИЗЬКО 400ТИС ПЕРШАЧКІВ, – ЛІЛІЯ ГРИНЕВИЧ

Лист відділу освіти та молодіжної політики райдержадміністрації № 120 від 26.01.2018 року

Пам’ятка педагогу: що таке перевернуте навчання та як його застосовувати

Вчителі, не пропустіть! Вісімнадцятий тиждень Модельної навчальної програми

Про додаткові заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників у 2018 році

Вчителі, не пропустіть! Сімнадцятий тиждень Модельної навчальної програми

Семінар-нарада для вчителів початкових класів, які будуть викладати в 1-ому класі Нової української школи у 2018/2019 навчальному році

Директору закладу загальної середньої освіти

     “Нова українська школа” (сайт «Нова українська школа» –http://nus.org.ua/публікує тижні модельної навчальної програми для 1-го класу, а також навчально-методичні матеріали для неї.

     Саме вони пілотуються в 100 школах по всій Україні цього навчального року. Нагадаємо, що «Нова українська школа» вже опублікувала матеріалидля першого та другого тижнів навчання, для третього та четвертого, дляп’ятого, і для шостого, сьомого та дев’ятого, десятого, одинадцятого, дванадцятого. Окрім того, вже є навчально-методичний посібник “Порадник для вчителя”.

     Автори модельної програми зазначають, що у матеріалах для десятоготижня є багато цікавих завдань, у тому числі і таких, які можна робити вдома разом з батьками і друзями.

     Ця програма та матеріали є результатом спільної праці фахівців з усіх регіонів України: учителів пілотних шкіл, тренерів з усіх областей України, авторів проекту Державного стандарту початкової освіти, методистів.

     Програма та матеріали до неї створені на основі проекту Державного стандарту початкової загальної освіти.

   Вони відповідають меті та ідейним засадам цього документу й реалізують загальні та конкретні очікувані результати, окреслені в ньому.

    У пояснювальній записці до модельної навчальної програми зазначається, що її сконструйовано на основі потижневого планування освітнього процесу з окресленням теми тижня й очікуваних результатів за галузями, які вчитель реалізовуватиме впродовж тижня.

Більшість цих результатів має стратегічний характер, що й зумовлює їх повторюваність упродовж першого циклу навчання (12 класи) для формування вмінь і поглиблення знань учнів.

     Ця навчальна програма розроблена на основі проблемно-пошукового підходу.

   У рамках тижня окреслено ті проблеми/дослідницькі чи проблемні запитання, які стануть основою інтеграції та стрижнем освітнього процесу. На розсуд учителя ці проблемні запитання можна розглядати впродовж одного дня або ж у разі освітніх потреб чи посиленого інтересу дітей – упродовж двох днів.

     Модельна навчальна програма містить завдання для педагога, які він ставить перед собою в рамках тижня, а також що мають знати й вміти учні (безвідносно до галузей) після розгляду проблемних запитань. В окремій таблиці подано очікувані результати тижня (за галузями).

     У таблицях запропоновано більше видів навчальної діяльності, ніж передбачено інтегрованим курсом “Я досліджую світ”. Учитель на свій розсуд частину цих завдань може перенести в рамки окремих предметів відповідно до основного змісту завдання (математика, навчання грамоти, мистецтво) або ж вилучити це завдання, змінити чи замінити його на більш відповідне.

Кожен вид навчальної діяльності супроводжується докладним описом та орієнтовними навчально-методичними матеріалами для вчителів, призначеними заощадити час педагогів на пошуки. Електронна версія цих матеріалів допоможе збільшувати пропоновані ілюстрації, дописувати до них власні завдання, розмножувати матеріали для використання в класі. Багато запропонованих видів діяльності може бути розгорнуто до денного проекту.

    Більшість навчально-методичних матеріалів ґрунтується наконструюванні знань, а не на відтворенні, що демонструє партнерський підхід до освітнього процесу, задекларований Концепцією “Нова українська школа”.

         Прошу організувати інформаційно-роз’яснювальну роботу з вчителями початкових класів, які будуть викладати в 1 класі Нової української школи у 2018/2019 навчальному році, щодо ознайомлення з матеріалами сайту «Нова українська школа» – http://nus.org.ua/) (модельна навчальна програма для 1-го класу, а також навчально-методичні матеріали за тижнями).

Підручники, посібники
30 травня оголосять висновки конкурсу підручників для 1 кл.

МОН опублікувало посібники з використання LEGO у початковій школі

Презентація навчально-методичного комплекту “Математика. 1 клас” С.О. Скворцової та О.В. Онопрієнко

Електронний реєстр щодо надання грифів та свідоцтв МОН України
Освітнє середовище
Інклюзія: реабілітаційне та корекційне обладнання. Посилання на facebook 

Future Classroom Lab як модель освітнього середовища

Форум “Реформи під прицілом: діалог громадськості та уряду” Лілія Гриневич та Іван Примаченко про зміни в системі освіти (відео)
Виставка сучасних шкільних меблів, обладнання і всіляких крутих штук для нового освітнього простору (відео)

Виставка сучасних шкільних меблів 05.04.2018 року, м.Вінниця (41 фото)

Презентація результатів пілотування нового стандарту початкової освіти з іноземних мов

Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації освітн