Комунальна установа “Кілійський інклюзивно-ресурсний центр” Кілійської міської ради Одеської області

Інклюзивно-ресурсний центр (ІРЦ) – це установа, яка створена з метою реалізації права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі, у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших навчальних закладах, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти.

Інклюзивно-ресурсні центри:

  • проводять комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини;
  • надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги;
  • забезпечують системний та кваліфікований супровід дитини з особливими освітніми потребами.

ХТО МОЖЕ ЗВЕРНУТИСЬ ДО ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИХ ЦЕНТРІВ

До інклюзивно-ресурсних центрів можуть звернутись батьки, які відчувають занепокоєння щодо розвитку дитини віком від 2 до 18 років, незалежно від наявності в дитини інвалідності чи встановленого діагнозу.

Комплексна  психолого-педагогічна оцінка та інші послуги ІРЦ можуть надаватись тільки на підставі заяви батьків. Жодна послуга інклюзивно-ресурсного центру не може бути надана у примусовому порядку чи за зверненням третіх осіб (учителів, вихователів тощо).

ЩО РОБЛЯТЬ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНІ ЦЕНТРИ

  1. Проводять комплексну оцінку з метою визначення особливих освітніх потреб дитини.
  2. Розробляють рекомендації щодо освітньої програми для дитини з особливими освітніми потребами.
  3. Надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги.
  4. Педагогічні працівники інклюзивно-ресурсних центрів беруть участь у роботі команд психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у школах і дитсадках.
  5. Проводять моніторинг динаміки розвитку дитини не рідше, ніж двічі на рік.
  6. Надають консультації та методичну допомогу вчителям і вихователям з питань організації інклюзивного навчання.
  7. Консультують батьків або законних представників дітей з особливими освітніми потребами стосовно зарахування до закладів освіти.
  8. Надають психологічну допомогу, проводять бесіди з батьками (законними представниками) дітей з особливими освітніми потребами.

ЯК ПРОЙТИ КОМПЛЕКСНУ ОЦІНКУ РОЗВИТКУ ДИТИНИ В ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОМУ ЦЕНТРІ

Подати заявку на відвідування інклюзивно-ресурсного центру та отримати запрошення на консультацію можна онлайн за допомогою порталу. На цьому порталі можна обрати найближчий ІРЦ, зареєструватись і прийти на прийом у призначений час без черг та очікування.

ЩО САМЕ ВХОДИТЬ В КОМПЛЕКСНУ ОЦІНКУ РОЗВИТКУ ДИТИНИ

Комплексна оцінка проводиться індивідуально за такими напрямами:

  • оцінка фізичного розвитку дитини – визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо;
  • оцінка мовленнєвого розвитку дитини – визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури;
  • оцінка когнітивної сфери дитини – визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів: сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага;
  • оцінка емоційно-вольової сфери дитини – виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин;
  • оцінка освітньої діяльності дитини – визначення рівня сформованості знань, умінь, навичок відповідно до освітньої програми чи основних критеріїв формування вмінь і навичок дітей дошкільного віку.

У разі потреби фахівці інклюзивно-ресурсного центру можуть проводити комплексну оцінку за іншими напрямами, зокрема, визначення рівня соціальної адаптації, взаємовідносин із однолітками, дорослими.

ЯК ЧАСТО НЕОБХІДНО ПОВТОРЮВАТИ КОМПЛЕКСНУ ОЦІНКУ РОЗВИТКУ ДИТИНИ

Повторна комплексна оцінка фахівцями інклюзивно-ресурсного центру проводиться у разі:

  • переходу дитини з особливими освітніми потребами з дитячого садка до школи; 
  • переходу дитини зі спеціального закладу освіти до інклюзивної форми навчання;
  • рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами щодо наявності успіхів або труднощів у засвоєнні дитиною освітньої програми.

ЩО ТАКЕ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ТА КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВІ ПОСЛУГИ

Психолого-педагогічні послуги – це групові та індивідуальні заняття, направлені на розвиток дитини з особливими освітніми потребами.

Корекційно-розвиткові послуги – це групові та індивідуальні заняття, що спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості дитини з особливими освітніми потребами, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.

Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги спрямовані на:

  • соціалізацію дітей з особливими освітніми потребами, розвиток їхньої самостійності та відповідних компетенцій;
  • розвиток навичок саморегуляції та саморозвитку дітей з урахуванням наявних знань, умінь і навичок комунікативної діяльності, становлення особистості.

Що таке інклюзивно-ресурсний центр? 

 

Структура та загальна чисельність комунальної установи “Кілійський інклюзивно-ресурсний центр” Кілійської міської ради Одеської області на 2024 рік

Штатний розпис комунальної установи “Кілійський інклюзивно-ресурсний центр” Кілійської міської ради Одеської області на 2024 рік

Рішення Кілійської міської ради від 23 грудня 2021 року №1038-VIII-17 “Про внесення змін до рішення Кілійської міської ради від 15 березня 2019 року №401-VІІ/О-15 «Про прийняття Комунальної установи «Кілійський інклюзивно-ресурсний центр» Кілійської районної ради Одеської області із спільної власності територіальних громад сіл та міст Кілійського району у комунальну власність Кілійської міської об’єднаної територіальної громади, в особі Кілійської міської ради, внесення змін до відомостей про юридичну особу та затвердження статуту в новій редакції»

Рішення Кілійської міської ради від 23 грудня 2021 року №1018-VIII-17 “Про затвердження структури, загальної чисельності та штатного розпису Комунальної установи «Кілійський інклюзивно-ресурсний центр» Кілійської міської ради Одеської області на 2022 рік”

Рішення Кілійської міської ради від 15 березня 2019 року №401-VII/О-15Про прийняття Комунальної установи «Кілійський інклюзивно-ресурсний центр»  Кілійської районної ради Одеської області із спільної власності  територіальних громад сіл та міст   Кілійського району у комунальну власність Кілійської міської об’єднаної територіальної громади, в особі Кілійської міської ради, внесення змін до відомостей про юридичну особу  та затвердження статуту в новій редакції”

Рішення Кілійської міської ради від 15 березня 2019 року №402-VII/О-15 “Про затвердження положень про проведення  конкурсу на посаду директора  та педагогічних працівників Комунальної установи «Кілійський інклюзивно-ресурсний центр» Кілійської міської ради Одеської області”

Графік роботи КУ “Кілійський ІРЦ” Кілійської міської ради Одеської області

Кадрове забезпечення КУ “Кілійський ІРЦ” Кілійської міської ради Одеської області

План роботи Комунальної установи «Кілійський інклюзивно-ресурсний центр» Кілійської міської ради Одеської області на 2024 календарний рік

Перелік закладів освіти Кілійської міської ради, в яких організовано інклюзивне навчання та кількість дітей, які охоплені інклюзивною освітою

Планування роботи фахівців КУ “Кілійський ІРЦ” на літній період 2022 року

 

Матеріально-технічне забезпечення установи:

Інтерактивна підлога – це сучасний інструмент, призначений для розвитку або відновлення рухової, інтелектуальної та емоційно-вольової сфери. Контент у формі гри робить виконання завдань невимушеним та захопливим процесом для дітей і дорослих. Заняття з інтерактивною підлогою сприяють розвитку великої та дрібної моторики, різних видів праксису та загальної рухливості.

Інтерактивна пісочниця – це прилад доповненої реальності, що створює чутливу до рухів людини проекцію на реальний пісок. Дає можливість створювати власноруч ландшафт, виконувати вправи з власним уявним світом, який можна змінити в одну мить.Інноваційна технологія розвиває предметне та символічне мислення, фантазію, координацію, включає елементи сенсорно-тактильної терапії. Застосовується у психотерапії та психокорекції.

 

Сухий басейн – це веселий атракціон, який дає можливість діткам порпатись у різнокольорових кульках, наче у воді. Коли дитина активно бавиться в сухому басейні з кульками, добре укріпляються всі його м’язові тканини, утому числі і ті, які формують осанку. Також у дітей розвивається відчуття рівноваги і навики безпечного падіння. Ходьба по таких кульках в басейні стимулює тактильні відчуття у всьому тілі і розвиває дрібну моторику. Крім того, пластикові кульки в басейні масажують тіло дитини – це дуже важливо для хорошого фізичного самопочуття дитини і нормального функціонування психіки.

Пісочниця з підсвіткою – психологічне, емоційне розвантаження, пісочна анімація, розвиток креативності і фантазії, розвиток тактильних відчуттів, розвиток ігрової діяльності, формування соціальної поведінки.

Бульбашкова колона використовується для проведення розважальних заходів (дитячих та дорослих), а також для створення особливої атмосфери в ігрових та сенсорних кімнатах, для попередження і лікування дитячих неврологічних захворювань, відставання у розвитку, аутизму, ДЦП кольоро- і світло-тепапією.

Звіти керівника Комунальної установи “Кілійський інклюзивно-ресурсний центр” Кілійської міської ради Одеської області:

Звіт керівника КУ “Кілійський ІРЦ” за 2019/2020 н. р. 

Звіт керівника КУ “Кілійський ІРЦ” за 2020/2021 н.р.

Звіт керівника КУ “Кілійський ІРЦ” за 2021/2022 н.р.

Звіт керівника КУ “Кілійський ІРЦ” за 2022 рік 

Звіт керівника КУ “Кілійський ІРЦ” за 2023 рік

Нормативно-правова база:

Постанова КМУ від 29 квітня 2022 року №493 “Про внесення змін до Положення про інклюзивно-ресурсний центр”

Розпорядження КМУ від 15 вересня 2021 року №1117-р “Про затвердження плану заходів щодо реалізації Концепції створення та розвитку системи раннього втручання на період до 2026 року”

Постанова КМУ від 21 липня 2021 року №765 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами» 

Розпорядження КМУ від 14 квітня 2021 р. № 366-р «Про схвалення Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року»

Постанова КМУ від 09 грудня 2020 року №1289 “Про затвердження Порядку забезпечення допоміжними засобами для навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах освіти” 

Постанова КМУ від 06 березня 2019 року №221 “Про затвердження Положення про спеціальну школу та Положення про навчально-реабілітаційний центр”

Постанова КМУ від 12 липня 2017 року №545 “Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр”

Методичні рекомендації:

Лист МОН №4/1196-22 “Про методичні рекомендації щодо визначення освітніх труднощів та рівнів підтримки у дітей раннього та дошкільного віку”

Про роботу інклюзивно-ресурсних центрів та організацію освітнього процесу для осіб з особливими освітніми потребами у період воєнного стану

Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні 

Лист МОН № 1/23180-21 від 30.12.2021 “Про визначення рівня підтримки у дітей з особливими освітніми потребами, які здобувають дошкільну освіту в інклюзивних групах”

Лист МОН № 1/23101-21 від 29.12.2021 “Про методичні рекомендації для фахівців інклюзивно-ресурсних центрів та педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти щодо встановлення категорій (типів) особливих освітніх потреб (труднощів) та визначення рівня підтримки в освітньому процесі”

Методичні рекомендації для закладів загальної середньої освіти щодо визначення освітніх труднощів і рівня підтримки в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти

Методичні рекомендації для інклюзивно-ресурсних центрів щодо визначення категорій (типології) освітніх труднощів у осіб з ООП та рівнів підтримки в освітньому процесі

Як облаштувати безпечний простір для дитини

 

 

Переглянути сторінку

Конкурс на заміщення вакантних посад педагогічних працівників Комунальної установи «Кілійський інклюзивно-ресурсний центр» Кілійської міської ради Одеської області завершено. За результатами іспиту та співбесіди визначено переможців конкурсного відбору: – на посаду практичного психолога Новікову Людмилу Дмитрівну, – на посаду вчителя-дефектолога Романовську Ніни Яковлівни, – на посаду вчителя-логопеда Новікову Людмилу Дмитрівну. Конкурсний відбір на посаду вчителя-реабілітолога Комунальної установи Кілійський інклюзивно-ресурсний центр» Кілійської міської ради Одеської області не відбувся у зв’язку з відсутністю заяв про участь у конкурсі.

15 травня 2019 року відбулося засідання конкурсної комісії для проведення конкурсу на заміщення вакантних посад педагогічних працівників КУ “Кілійський ІРЦ” Кілійської міської ради Одеської області

ОГОЛОШЕННЯ про проведення конкурсу на заміщення вакантних посад педагогічних працівників Комунальної установи «Кілійськийінклюзивно-ресурсний центр» Кілійської міської ради Одеської області

Ознайомлюємося з позитивним досвідом